GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPiotr Bednarski – śpiewak i pedagog
Strona 4 z 7
W roku 1988 Piotr Bednarski wiąże się na cztery lata z Teatrem w Trier. Partią debiutancką jest Steva w „Jenufie” L. Janačka (wcześniej, gościnnie, dał się poznać na tej scenie w „Żywocie rozpustnika” I. Strawińskiego). Poza tym śpiewa tu m.in. Griszkę w „Jarmarku Soroczyńskim” M. Musorgskiego, Daniłę w „Wesołej wdówce”, Edwina w „Czardaszce”, Tassila w „Hrabinie Maricy”. I znów uzyskuje znakomite recenzje podkreślające swobodę, lekkość głosu, jego barwę i blask, elegancję i piękno frazy.
W latach 1992 do 1996 jest „wolnym strzelcem”, nie związanym kontraktem z żadnym teatrem muzycznym. Gości na scenach głównie niemieckich, m.in. w Berlinie, Dreźnie, Lipsku, Monachium, Hannoverze, Düsseldorfie. Podziwiają go także w St. Petersburgu, Pradze, Holandii, Szwajcarii, Luksemburgu, Japonii, USA, Izraelu, Brazylii (w stolicy tego kraju śpiewał i reżyserował „Zemstę nietoperza”). Józef Kański w cytowanym już artykule pisze: w 1995 roku słynny tenor René Kollo zaprosił polskiego śpiewaka do wspólnego występu w „Krainie uśmiechu” na scenie kierowanego przezeń Teatru Metropol w Berlinie. Polak śpiewał partię Su Czonga na zmianę z Kollo. W roku następnym Bednarski został zaangażowany do Teatru Operowego w Chemnitz; wcześniej znany tam był z występów gościnnych („Wiedeńska krew” J. Straussa). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |