GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPiotr Bednarski – śpiewak i pedagog
Strona 3 z 7
Efektem pozytywnych opinii jest zaangażowanie go na stałe w roku 1983 do Teatru Muzycznego w Hildesheim, gdzie debiutuje partią operową, śpiewa Jenika w „Sprzedanej narzeczonej” B. Smetany. Recenzent pisze: z Piotrem Bednarskim Stadttheater w Hildesheim zyskuje młodego, lirycznego tenora. Dysponuje on głosem młodzieńczym, silnym, metalicznym i dźwięcznym w brzmieniu (K. Karich, 1983 r.), a inny dodaje: jako Jenik, młody polski tenor szturmem zdobył serca publiczności. Bez trudu śpiewał na całej szerokości skali skali... Stworzył postać chłopięcą, naturalną, bezpośrednią. Właściwie wszystkie recenzje z owego okresu brzmią podobnie: elegancka i ekspresyjna interpretacja (Don Ottavio w „Don Giovannim”), nieskazitelne fortissimo (Belmonte w „Uprowadzeniu z seraju”), prawidłowa emisja głosu („Hrabia Luksemburg”), blask, wdzięk i powab głosu („Student żebrak”), swoboda pięknego głosu (Eisenstein w „Zemście nietoperza”). Jedną z popisowych partii naszego śpiewaka była partia Su Czonga w „Krainie uśmiechu”. Śpiewał ją bardzo spokojnie choć promiennie. Nie miał żadnych problemów z górą w tej partii i mocnymi pasażami. Wykonywał ją mistrzowsko – taka była powszechna opinia o interpretacji tej popisowej dla tenora roli. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |