GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzar operowej cyganerii, albo Boski Grigolo?
Strona 3 z 4
Z przyjemnością słuchało się i oglądało Suzanne Phillips w roli Musetty. Z dużym wdziękiem, a zarazem nieskazitelną precyzją wykonała jej arię w formie walca Quando me’n vo, ozdobionego dyskretnymi wokalizami, mającymi sugerować płochość jej charakteru. A przy tym stworzona przez nią postać obdarzona została znacznym temperamentem.
Licząca już sobie trzydzieści trzy lata inscenizacja Franco Zeffirellego sprawia nieco muzealne wrażenie i obciążona jest znacznym piętnem anachronizmu. Szczególnie nieznośne jest pretensjonalne ustawienie czwórki bohaterów na infantylnych pozerów, a ich pełne bufonady zachowanie budzić może momentami prawdziwe zażenowanie. W skrajnych aktach tło stanowi odsłonięte wnętrze mansardy, zajmowanej przez czwórkę artystów. W drugim akcie reżyser skorygował nieznajomość paryskich realiów ze strony Pucciniego i jego librecistów, którzy w Wigilię każą zasiadać bohaterom na wolnym powietrzu. Dzięki dwukondygnacyjnej dekoracji można równolegle rozgrywać dwa plany: rodzajowy, odnoszący się do przedświątecznie ożywionej ulicy, oraz dotyczący fabularnej intrygi, a więc skupiający się wokół szóstki przyjaciół, przebywających we wnętrzu słynnej w Dzielnicy Łacińskiej kawiarni „Momus”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |