GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSiła Toski
Strona 1 z 3
Premiera Toski Pucciniego na dużej scenie Teatru Wielkiego w Łodzi miała co najmniej podwójne znaczenie. Należało przełożyć czyli powiększyć inscenizację tej opery z kameralnego przedstawienia w Teatrze im. Jaracza w Łodzi, do rozmiarów obiektu przy pl. Dąbrowskiego. To co publiczność mogła obejrzeć jesienią w wersji „mini” teraz rozwinęło skrzydła, choć ogólny pomysł, że rzecz się dzieje praktycznie w tych samych murach z łukowymi sklepieniami, pozostała.
Drugie znaczenie premiery to celebracja jubileuszu 40-lecia działalności artystycznej super-dyrygenta Tadeusza Kozłowskiego, o którym słusznie napisano w programie, że „jest najwybitniejszym polskim dyrygentem operowym i jednym z najznakomitszych dyrygentów w Europie”. Wybór opery Tosca na spektakle jubileuszowe nie był z pewnością przypadkiem. To tutaj kapelmistrz mógł w pełni rozwinąć skrzydła, pokazać jędrne, nasycone gęstymi akordami brzmienie orkiestry symfonicznej, a do tego tak poprowadzić zespół, aby w żadnym momencie nie zagłuszać śpiewaków, dawać pełny komfort ich głosom, co tylko nielicznym się udaje. Zresztą i sam wybór tematyki opery, w której główną bohaterką jest stuprocentowa kobieta także musiał się podobać maestro Kozłowskiemu. W krótkim wywiadzie zamieszczonym przy tej okazji wyznaje iż jego związki uczuciowe z kobietami cechowała różnorodność. „Tak ułożyło mi się życie. Co wcale nie znaczy, że każdy dyrygent, by być dobrym, musi mieć tyle żon, ile instrumentów liczy orkiestra” – dodaje. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |