GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlarnet w głównej roli
Strona 2 z 2
Wśród nich tytułowe „Il convegno” Amilcare Ponchiellego, „Tanguango” Astora Piazzolli, „Hopscotch” i „Menino” Sergio Assada. Typowa składanka, o lekkim rozrywkowym charakterze, w której muzycy dowodzą jaką radość sprawia im wspólne muzykowanie. Oczywiście „pierwsze skrzypce” wiedzie klarnecista mający do perfekcji opanowaną technikę i artykulację, grający z pełną swobodą pięknym nasyconym dźwiękiem, znakomicie przy tym różnicując jego kolorystykę.
Drugi album „Clarinettino” prezentuje typową muzykę kameralną. Jego największą wartością są Kwintet Klarnetowy A-dur „Stadlerowski” KV 581 Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz „Quartettiono” Rezsö Kókai. Tutaj soliście towarzyszą muzycy Slovak Quarter. Przede wszystkim solista i muzycy kwartetu świetnie wyczuwają specyficzny charakter obu dzieł. Tu również mamy popis dobrego wspólnego muzykowania. W Mozarcie możemy po prostu podać się urokowi muzyki, która w tym wykonaniu brzmi elegancko, pogodnie i optymistycznie. Każda z czterech części mozartowskiego kwintetu ma właściwy sobie klimat. Chorałowe Allegro z pięknymi figuracjami klarnetu przechodzi w łagodne, poetyckie Larghetto, które zmienia się w lekkie taneczne Menuetto, prowadzące do wirtuozowskiego finału. Solista gra ciepłym delikatnym dźwiękiem, szybko udowadniając ogromną muzykalność i niemałe wirtuozowskie zacięcie. Uznanie budzi również wyważony dialog instrumentów prowadzony jest z pełną finezją. Podobnie ma się rzecz z utworem Rezsö Kókai’a, który rozpoczyna się urzekającą spokojem Sonatiną. Wysoki poziom wykonawczy prezentują pozostałe utwory. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |