GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWrocławski „Otello“, czyli do trzech razy sztuka
Strona 3 z 3
Jednak prawdziwą siłą wrocławskiego Otella jest jego wysoki poziom wokalny i muzyczny. Świetnie przygotowana orkiestra, grała z pasją i właściwą Verdiemu ekspresją. Ewa Michnik przy dyrygenckim pulpicie świetnie przeprowadziła narastający w muzyce dramat. Uznanie budziła precyzja z jaką szefowa Opery Wrocławskiej prowadziła sceny ansamblowe i zbiorowe z udziałem świetnie przygotowanego chóru. O obsadzie można powiedzieć jedno – wspaniała, i to pod każdym względem. Gwiazdami premierowego spektaklu byli: świetny Antonello Palombi w morderczej partii Otella i Izabela Matula w partii Desdemony.
Palombi obdarzony potężnym głosem bezproblemowo pokonywał trudności partii swojego bohatera. Matula urzekała nie tylko wyrównanym w każdym rejestrze brzmieniu sopranem, ale również nośnym, pełnym uległości piano oraz pięknym prowadzeniem frazy i naturalnym, w pełni kontrolowanym, wibrato. W ich wykonaniu miłosnego duetu Gia nella notte densa w finale pierwszego aktu słuchało się z ogromną przyjemnością i pełną satysfakcją. Równie wysoką ocenę należy wystawić obojgu za wspaniale zaśpiewany i zagrany dramatyczny finał. Mimo, że Vittorio Vitelli dobrze śpiewał partię okrutnego Jagona, to jednak w moim odczuciu brakowało w jego kreacji demonizmu, większej ekspresji i dramatycznego napięcia. Brawa należą się też pozostałym wykonawcom, Łukaszowi Gaj (Cassio) i Irynie Zhytynskiej (Emilia). Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |