GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWrocławski „Otello“, czyli do trzech razy sztuka
Strona 1 z 3
Najnowsza inscenizacja arcydzieła Verdiego jest dziełem Michała Znanieckiego, który po raz trzeci zmierzył się z tą operą. Można powiedzieć, że tym razem stworzył zwarte przedstawienie, w którym na pierwszy plan wyszedł dramat głównych bohaterów, pokazany bardzo kameralnie. Co prawda nie ze wszystkimi reżyserskimi pomysłami się w pełni zgadzam, ale nie mogę odmówić reżyserowi konsekwencji w dążeniu do stworzenia efektownego przedstawienia, w którym niepodzielnie królują emocje. Tym razem dramat Otella budowany jest od pierwszej do ostatniej sceny. Dzielny Otello przebywa, w ciągu czterech aktów, długą drogę upadku: od bohatera narodowego do przerażonego, samotnego człowieka osaczonego obsesyjną zazdrością.
Akcja opery dzieje się na Cyprze w drugiej połowie XV wieku. Otello, namiestnik wyspy z ramienia Republiki Weneckiej wraca z wyprawy przeciwko Turkom. W pałacu oczekuje go stęskniona małżonka Desdemona. To co dalej dzieje się na scenie jest obrazem tego co może zdziałać rzucone na podatny grunt ziarno zwątpienia. Jagon, chorąży wojsk Otella zazdrosny, że to nie on ale Cassio otrzymał upragniony awans, oplata namiestnika siecią misternych intryg i pomówień sugerujących, że Desdemonę i Cassię łączy romans.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |