GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMariusz Treliński i MET idą na wojnę („Moc przeznaczenia”)
Strona 1 z 4
Gdyż w inscenizacji Mocy przeznaczenia Giuseppe Verdiego w nowojorskiej Metropolitan Opera (retransmisja obejrzana 10 marca w krakowskim kinie Kijów, należącym do sieci Apollo-Film) najbardziej udane i największe wrażenie wywierają akty batalistyczne, a reżyser w nich właśnie zawierza mocy muzyki i nie odciąga od niej uwagi nadmiarowymi zdarzeniami.
I wbrew pozorom, zamiast wizualnego zgiełku oręża towarzyszą im symboliczne wizje: obozu z namiotami czy wojennego cmentarza (hełmy zawieszone na pionowo ustawionych karabinach) w scenie wyzwaniu na pojedynek Alvara przez Don Carlosa. Ponadto posiadają one dość kameralny charakter, ograniczony przede wszystkim do wspomnianej pary protagonistów, Bo jest to w znacznej mierze militarna, a co za tym idzie męska opera, rozgrywająca się pomiędzy przywołanymi postaciami, a wątek romansowy schodzi na dalszy plan, na dobrą sprawę pojawia się jedynie na początku i końcu. Skoro opera napisana została dla Petersburga, to może należało pójść na całość i akcję zlokalizować wprost we współczesnych realiach rosyjskich?
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |