Galeria
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Dziwne koleje losu polskich oper współczesnych (1)
Strona 7 z 8
Z chwilą wyjazdu polskiego zespołu Król Roger zszedł z afisza i dotychczas nań nie wrócił. Kolejny raz sprawdził się powtarzający się stale scenariusz; gorące przyjęcie premiery i szybki zanik entuzjazmu publiczności, co sprawia, że kolejny raz zawiodły nadzieje wprowadzenia Rogerado stałego repertuaru operowego. Na dodatek nie pomaga mu też od lat towarzysząca opinia, że owszem, muzyka jest wspaniała, ale co do treści to nie bardzo wiadomo o co tam chodzi.
Wszystko to nie zmienia faktu, że od czasu do czasu jest wystawiany. 14 maja 1975 roku wystawiono operę w Salder’s Wells Theatre w Londynie, rok później 16 marca 1976, przeniesiono inscenizację do London Coliseum będącej siedzibą English National Opera. W obu przypadkach reżyserem był Anthony Besch, autorem scenografii John Stoddart, dyrygował Charles Mackerras. Główne partie śpiewali: Geofry Dunn – Roger, Felicity Lott – Roksana.
Australijska premiera opery Szymanowskiego w reżyserii Kaspera Holtena odbyła się w londyńskim Royal Opera House w 2015 roku pod batutą Antonia Pappano. W styczniu 2017 roku dzieło Szymanowskiego powędrowało do Joan Sutherland Theatre do słynnego budynku Sydney Opera House, gdzie odbyło się osiem przedstawień. Od maja 2017 roku spektakl był prezentowany w Arts Center Melbourne. W Australii główne partie śpiewali: Michael Honeyman (Roger), Lorina Gore (Roksana) i Saimir Pirgu (Pasterz). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |