GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPodkasana muza u Rydzyka
Strona 3 z 3
Także śpiewacy stanęli na wysokości zadania, starali się nie tylko prawidłowo operować głosami ale również tańczyć i używać innych środków aktorskich. Może szkoda, że znakomitą sopranistkę Edytę Piasecką udało się namówić tylko do wykonania jednego utworu – Czardasza Silwy z operetki Księżniczka czardasza Emmericha Kálmána. Ogólnie program gali, choć występowało aż trzech tenorów, nie zawierał żadnej znanej operetkowej arii, poza śpiewaną „wymiennie” popularną piosnką Lat 20 miał mój dziad z Ptasznika z Tyrolu Karla Zellera.
Dominowały duety w których śpiewano i tańczono czardasze, polki i walce. Sporo pracy miała grupa z Krynickiego Studia Baletowego, która towarzyszyła większości wykonywanych utworów. Nie sprawdziły się natomiast próby zachęcenia publiczności do wspierania śpiewem popularnych refrenów.
Najpierw proponowano by wspomóc solistów w arii z Ptasznika z Tyrolu, a na zakończenie jeszcze włączyć się w duet Usta milczą, dusza śpiewa z Wesołej wdówki Lehára. Coś, co się nie udało artystom, bez trudu wykonali kapłani, którzy pojawili się na zakończenie koncertu intonując a capella pieśń maryjną Panience na dobranoc. Jest ona najczęściej śpiewana podczas pielgrzymek do sanktuariów maryjnych. Tutaj zebrani, którzy w większości przybyli do Torunia na 14 Dziękczynienie rodzinne, podjęli się zbiorowo wykonać ten utwór i można było zauważyć, że znają kilka zwrotek pieśni, w której wspomina się też o papieżu Janie Pawle II. Autorką pieśni Panience na dobranoc oraz kompozytorką melodii jest siostra Magdalena, Nazaretanka. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |