GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGalowe płyty z Mozartem i nie tylko
Strona 3 z 3
Gdy Krzysztof Herdzin grał swoją rozbudowaną, wirtuozowską kadencję to orkiestra cierpliwie czekała na miejsce, w którym powróci Mozartowski temat, aby się dołączyć z kodą. Były też momenty, w II Części koncertu, gdy smyczki zatrzymywały się na jednej nucie i stwarzały tło do pianistycznych figuracji. Nikt z członków nawet nie próbował wprowadzić do tych popisów jazzowego dialogu.
Pojawił się on w drugim utworze, w Chopinianie, w której partia orkiestry została już ściśle zapisana w nutach i wówczas nieśmiertelne fragmenty Chopinowskich tematów pojawiały się przetworzone w sposób „musicalowy” zarówno w partii orkiestry, jak i solisty grającego na zabytkowym fortepianie.
Trzeba za wielką zasługę przypisać Krzysztofowi Herdzinowi sposób podejścia do instrumentu historycznego, takiego, na jakim mógł kiedyś koncertować sam Chopin. Solista ani przez chwilę nie nadużył dźwięku tego Pleyela, nie uderzał mocno, pogodził się z jego delikatnym, niezbyt głośnym brzmieniem. Dlatego jego wykonanie nosiło wszelkie cechy dostojeństwa, wyczucia i dobrego smaku. 32 Festiwal Mozartowski został zainaugurowany w dobrym stylu. Teraz pora na realizację jego zróżnicowanego programu. Trudno sobie wyobrazić wiosenno-letnią Warszawę bez Mozarta, a to zasługa twórcy i wieloletniego dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej Stefana Sutkowskiego. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |