GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Paria” Stanisława Moniuszki – Teatr Wielki w Poznaniu
Strona 2 z 2
Nie ma ono oryginalności i wyjątkowości Halki czy Strasznego dworu, wynikających z polskiej specyfiki melodii i rytmów, a więc wyrastających z narodowych korzeni, co dzisiaj zresztą ceni się bardziej niż jeszcze pół wieku temu. Ale jest solidnie skomponowane do bardzo dobrego libretta i może stanąć śmiało w konkurencji z operami choćby Spontiniego, Cherubiniego, Aubera czy Meyerbeera.
Jacek Kaspszyk już w brawurowo poprowadzonej uwerturze zachwycił mnie wzruszająco liryczną interpretacją kluczowej frazy, która potem pojawia się w duecie Idamora i Dżaresa. Całości dzieła nadał wysoce emocjonalny wyraz, nie mówiąc już o tym, że wydobył z orkiestry efektowne i precyzyjne brzmienie. Soliści byli bez wyjątku świetni.
Iwona Sobotka ma wszystkie zasoby wokalne i emocjonalne do wykonania liryczno-dramatycznej partii Neali i wykorzystała je w pełni. Stworzyła kreację tyleż wzruszającą i imponującą dramatycznym wyrazem, co urzekającą pięknem i barwą dżwięku. Dominik Sutowicz ma idealny gatunek głosu do partii Idamora: liryczno-dramatycznej. Pięknie cieniował frazy. Świetny był Stanislav Kuflyuk ze swoim bogatym barytonem jako Dżares. Podobnie Rafał Korpik w partii złowrogiego Arcykapłana Akebara. Do tego niezawodny Chór Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz wspaniała Orkiestra. Piękny koncert, do którego w przyszłości chętnie wrócę w nagraniu na CD. Piotr Nędzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |