opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

88 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Stabat mater” Teatru Wielkiego w Poznaniu

A śpiewacy? U Giuliniego to: Teresa Żylis-Gara, Shirley Verrett, Luciano Pavarotti i Nicola Zaccaria. Najlepsi z najlepszych. U Guidariniego w Auli UAM w Poznaniu 20 kwietnia to: Małgorzata Olejniczak-Worobiej, Magdalena Wilczyńska-Woś, Piotr Friebe, Damian Konieczek. Teraz nie wiem? Pisać coś o nich, czy lepiej nic? Bo po co kogoś urazić? A jednak nad uprzejmością wobec dających z siebie wszystko, co umieją – bądźmy szczerzy: śpiewaków, którzy nie bez powodu nie zrobili światowej kariery jak tamci – przeważa we mnie uczciwość wobec czytelników. 

 

Stabat mater 9

  

Zacznę od basa, bo Damian Konieczek brzmiał świetnie w całej skali i niedaleko mu do Nicola Zaccarii. Sopran Małgorzaty Olejniczak ma imponująco silną, wręcz przenikliwą górną oktawę głosu, ale bardzo wątłą, matową średnicę i prawie nieobecny dolny rejestr. Magdalena Wilczyńska  dysponuje co prawda mezzosopranem wyrównanym i prawidłowo brzmiącym we wszystkich rejestrach, ale o wolumenie niewielkim i barwie nieco mdłej (w moim odczuciu oczywiście).

 

Stabat mater 10

 

Tenor Piotr Friebe mocował się z emisją dźwięków najczęściej szorstkich, czasem z odrobiną blasku, chociaż wydobył go akurat sporo w górze wysoko napisanej arii „Cujus animam”, nawet z pewnie brzmiącym wysokim „cis”. Znęcam się? Nie! Piszę o tym, co słyszałem na tym koncercie. Z całym bagażem mojej wiedzy o śpiewie i różnych śpiewakach, których wykonania poznałem w moim życiu człowieka 74-letniego i dokładnie od 66 lat (pierwszy Straszny dwór na scenie Opery Poznańskiej) zafascynowanego operą. I będę zawsze pisał prawdę o moich wrażeniach. Nieważne, że ktoś inny ma ewentualnie odmienne zdanie. Można się ze mną zgadzać albo nie. Piszę w swoim imieniu z przekonaniem (przy całym szacunku do subiektywizmu ocen i możliwie odmiennych wrażeń innych słuchaczy), że „Veritas ultima ratio est”.

                                                                                    Piotr Nędzyński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART