GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Podróż na księżyc” Offenbacha w Opéra de Marseille
Strona 3 z 5
Trzeba zresztą przyznać, że pracująca nad nią wówczas ekipa artystyczna nie oszczędzała na zastosowanych środkach inscenizacyjnych. Na przykład wykorzystano aż dwadzieścia cztery zestawy dekoracji, będących replikami przywoływanych w libretcie miejsc akcji, od widoku Obserwatorium Paryskiego aż do odtworzenia księżycowych czy wulkanicznych pejzaży. Zastosowano też wyjątkowo nowoczesne jak na tamte czasy techniczne „chwyty” sceniczne, jak zapadnie i zaskakujące widzów odsłony.
Ponadto przygotowano sześćset siedemdziesiąt trzy kostiumy, autorstwa słynnego Alfreda Grévina, a poza tym wszystkim nie zawahano się nawet wprowadzić do teatru wypożyczonego z Jardin d’acclimatation (parku rozrywki) wielbłąda. W 1876 roku, po triumfalnym przyjęciu w Paryżu, przedstawienie zagościło w Teatrze Alhambra w Londynie i w Theater an der Wien.
Następnie ponownie powróciło nad Sekwanę do wspomnianego Théâtre de la Gaîté, gdzie doczekało się stu osiemdziesięciu pięciu wystawień, a w kolejnym roku przyjął je jeszcze Théâtre du Châtelet. Warto jednak podkreślić, że olśniewające efekty wizualne zbudowanego z dwudziestu trzech odsłon przedstawienia nie byłyby w stanie zapewnić dziełu Offenbacha tak dużego sukcesu, gdyby nie porywająca bogactwem inwencji melodycznej i wyrafinowaną orkiestracją partytura. Jej różnorodność, wykwintność i blask znalazły teraz w Marsylii pełne odzwierciedlenie w porywającej grze Orchestre de l’Opéra de Marseille pod batutą rozsmakowanego w tego typu repertuarze dyrygenta Pierre’a Dumoussauda. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |