GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWielkie obietnice i wyczekiwane nadzieje wokalne
Strona 2 z 7
Niestety większość uczestników używała klasycznej maniery wokalnej, nie różnicując interpretacji arii sakralnych, które należy jednak prezentować nieco inaczej, to poniekąd modlitwa i inny rodzaj skupienia, nie wymagający popisywania się fermatami i śpiewania prawie wszystkiego „na forte”. To samo można powiedzieć o wykonaniach pieśni.
Większość uczestników zupełnie też nie potrafi różnicować nastroju, śpiewając wszystko głośno i siłowo, nie używając piana, nie operując legatem, nawet mniejsze glosy często śpiewały tak, aby było głośno. A jednocześnie artysta chce pokazać, że jest uniwersalny, co często przejawiało się dziwnym doborem repertuaru, jedna z uczestniczek zaprezentowała w tej samej sesji Jadwigę i Santuzzę. Często miałem wrażenie, że niektórzy śpiewacy (zwłaszcza mezzosoprany i basy) śpiewają nie swoimi głosami, sztucznie przyciemniając i pogłębiając barwę. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |