GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tosca”w Multikinie
Strona 2 z 2
Co do samego śpiewu i przygotowania muzycznego spektaklu, była to robota na najwyższym poziome. Głosy sopranu, tenora i barytona – wprost wyborne, mocne, wyrównane, świetnie wyreżyserowane akustycznie. W sekwencjach piano słyszalne i miękkie, w sekwencjach dramatycznych – metaliczne ale szlachetne. Anna Netrebko znakomita jest także pod względem aktorskim, jako mocna, władcza kobieta, ale zakochana i szaleńczo zazdrosna. Wszystkie te cechy świetnie potrafi przedstawić.
Myślę, że nie ma wielu artystek, które byłyby lepsze od niej. Ale nasza sopranistka Ewa Vesin w roli Toski jest równie przekonująca i do tego potrafi być uwodzicielska, co Annie Netrebko przychodzi już z większym trudem. Netrebko jednak emanuje swoją siłą. Nie tylko zadaje trzy ciosy nożem baronowi Scarpia, ale jeszcze umierającego dusi, będąc już cała we krwi.
Ta scena wstrząsa swoim naturalizmem. Tenor Francesco Meli, świetny głosowo, przy Annie wydaje się jednak kruchy i delikatny, natomiast Scarpia – Luca Salsi, okazał się w swojej roli arogancki, brutalny, perfidny. Miał wszystkie potrzebne cechy tyrana. To była znakomita choć negatywna rola. Salsi był najlepiej wykonanym Scarpią, jakiego udało mi się kiedykolwiek zobaczyć. W sumie warto było zajść do La Scali, a przedstawienie powinno się podobać zarówno wielbicielom tradycji w operze, jak i skłaniającym się do nowocześniejszych środków wyrazu. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |