opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 styczeń 2022       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

29 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Stuknęło 120 lat!

Orkiestra kilka razy przechodziła od ogromnego (czasem może nawet zbyt głośnego) forte, do zupełnego piano, co niestety dawało okazję tym wszystkim słuchaczom, którzy nie wyłączyli telefonów komórkowych, do trzykrotnego  wzbogacenia dzieła Lutosławskiego melodyjkami ze swych „wypasionych" aparatów. Po przerwie na wypicie szampana i rozładowanie emocji na estradę wkroczył Maestro Jacek Kaspszyk, a także solista – tenor Rafał Bartmiński oraz Chór Filharmonii Narodowej przygotowany przez Bartosza Michałowskiego.

 

Filharmonia Narodowa 3

 

Zabrzmiała niezwykle finezyjna w swych impresjonistycznych barwach III Symfonia Pieśń o nocy Karola Szymanowskiego. To było „drugie danie” wspaniałej uczty muzycznej, choć miejscami można było mieć pretensję do dyrygenta, że nie powstrzymywał grającej forte części „blachy" zagłuszającej kilka króciutkich sekwencji tenora.

 

Filharmonia Narodowa 4

 

Rafał Bartmiński dysponujący bardzo mocnym i nośnym głosem został ustawiony w głębi orkiestry, za fortepianem i przy perkusji; widać było, że robi się czerwony z wysiłku, ale część jego partii ginęła w huku orkestry. Także chór wykazywał słabości zwłaszcza w żeńskich wysokich głosach, ponoć zdziesiątkowanych przez choroby. Po kolejnej przerwie, już bez napojów, koncertem zajął się Andrzej Boreyko. Najpierw poprowadził sam chór a cappella we fragmencie Agnus Dei Polskiego Requiem Krzysztofa Pendereckiego i było to chyba najlepsze wykonanie utworu, który dobrze znam i sama wieloktotnie w nim brałam udział. Następnie, już z orkiestrą i chórem w pełnym składzie usłyszeliśmy Jana A.P. Kaczmarka Kantatę o szczęściu, specjalnie zamówioną przez Filharmonię na tę nadzwyczajną okazję.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART