GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy artyści na praskich scenach (3)
Strona 6 z 9
Przez wiele lat krążyła między Warszawą, Mediolanem, Wiedniem, Madrytem i Parmą. Wszędzie, gdzie wystąpiła podziwiano jej – „piękny sopran, szlachetny w brzmieniu, pełen ekspresji i siły, muzykalność, technikę wokalną i talent aktorski”. W tej sytuacji wcale nie dziwią starania dyrekcji, by ściągnąć ją choćby na krótko do praskiego Teatru Narodowego, gdzie debiutuje 25 września 1916 roku jako tytułowa Aida, dwa dni później śpiewa Amelię w Balu maskowym.
Trzecią partią, w jakiej ją podziwiano, była Walentyna w Hugonotach (30 września), jej partnerką była Maria Bogucka. Potem kolejno Leonora w Trubadurze Verdiego (6 października) Rachela w Żydówce Halévy’ego (17 października 1916). Elżbieta w Tannhäuserze (17 kwietnia 1917), Donna Anna w Don Giovannim (od 4 listopada 1916). W sumie zaśpiewała na tej scenie dziesięć partii w około czterdziestu przedstawieniach. Praski okres kariery zakończyła Ruszkowska 20 października 1918 roku jako tytułowa Norma w operze Belliniego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |