opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 styczeń 2022       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Janek“ Żeleńskiego czyli Weryzm po polsku

Artysta wykonał swą partię z wokalną brawurą, pokonując odległe interwały za pomocą efektownych portament zarówno w dumce Gdy ślub weźmiesz ze swoim Stachem z pierwszego aktu, jak i marszowym arioso Za długo już rdzewiała mi siekiera! z drugiego. Nadto temperament skłonił go do dramatyzacji swego występu za sprawą gry wobec partnerki czy nawiązywania wzrokowego kontaktu z chórem.

 

Janek,koncert 3

 

Szlachetnym brzmieniem swego nośnego basu ujmował Wojciech Tabiś w roli Marka, znajdując większe pole do popisu w pieśni Biada gołąbce, biada! Orlica śmierć jej zada! w pierwszym akcie. Wiktor Jankowśky ze swej strony stworzył wiarygodny wizerunek wokalny porywczego Stacha. Poza tym świetnie zaprezentował się wizualnie w stylowo utrzymanym w odcieniach czerni garniturze i takichże koszuli oraz krawacie. Magdalena Stefaniak była godną partnerką Janka, zwłaszcza w miłosnym duecie O Janku niepoczciwy, serce mi rozdzierasz z pierwszego aktu. 

 

Janek,koncert 4

 

Gra orkiestry w temacie otwierającym uwerturę zyskała iście organową spoistość brzmienia. W dalszym ciągu dawały od czasu do czasu znać o sobie pewne niedociągnięcia intonacyjne waltorni oraz fagotów (szczególnie dotkliwe dla mnie, ponieważ sam grałem swego czasu na tym instrumencie), później wszakże zrekompensowane znaczną urodą dźwiękową. Partytura dużą rolę przeznacza chórowi, zarówno odrębnie żeńskiemu czy męskiemu, jak i połączonemu. Komunikowanie się z sąsiednimi i pokrewnymi narodami za pośrednictwem angielszczyzny rodzi godne pożałowania skutki językowe.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART