GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPofestiwalowe remanenty – Sopot
Strona 7 z 7
W pierwszej Ildar Abdrazakov zaśpiewał, a właściwie zagrał role nieszczęśliwych królów: René, ojca Jolanty z opery Jolanta Piotra Czajkowskiego, Filipa II z Don Carlosa i tytułowego Attylę z opery Giuseppe Verdiego a także tytułowego Kniazia Igora z opery Aleksandra Borodina.
Pierwszy wykonywany utwór Ildar Abdrazakov zaśpiewał trochę nieczysto, ale to świadczy chyba o tym jak wielki musiał przeżywać stres przed występem dla wymagającej publiczności w Operze Leśnej. Później rozkoszowaliśmy się wszyscy jego głosem, kiedy poczuł się swobodniej i czerpał widoczną przyjemność z wykonania kolejnych utworów. W drugiej części koncertu z wielką przyjemnością słuchało się i podziwiało „diabelskie“ popisy wokalne, którymi znakomicie zabawiał się śpiewak.
Wysłuchaliśmy wcielenie się artysty w rolę Dapertutto z Opowieści Hoffmanna Jacquesa Offenbacha; tytułowego Mefistofelesa z opery Arrigo Boito i Mefistofelesa z opery Faust Charlesa Gounoda. Wykonując arię z gwizdem Son lo spirito z opery Mefistofeles Arrigo Boito zapytał po polsku publiczność „Gwizdać!”, czym dodatkowo zachęcił ją do braw. Artysta bisował dwiema pieśniami Oczi czornyje i pieśnią neapolitańską Funiculi, funiculà, którą najczęściej wykonują tenorzy. Może to tak dla porównania.... Koncert był bardzo godnym i udanym zakończeniem Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic, chociaż osobiście zabrakło mi arii tytułowego Borysa Godunowa z opery Modesta Musorgskiego z wykonania której Ildar Abdrazakov znany jest na całym świecie. Juliusz Multarzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |