GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPrzypadki Michała Pakuły
Strona 2 z 3
Jak dzisiaj jest traktowane dane słowo, szlacheckie czy każde inne, to już tylko temat do niezliczonych komedii, satyr, fars czy burlesek lub wodewilów. Lekki i komiczny charakter opery Fabio Biondi odczytał bezbłędnie, co dało się słyszeć w błyskotliwej Uwerturze, szalenie zróżnicowanej melodycznie i dynamicznie, pełnej żartobliwych kontrastów. Być może jakieś instrumenty się spóźniały, ale nie wszystkie były stricte historyczne, choć właśnie ta cecha jest silnie akcentowana przez organizatora festiwalu Chopin i jego Europa.
Tak czy inaczej Uwertura wypadła pięknie, a trzeba pamiętać, że jeszcze śliczniej udało się temu samemu zespołowi wykonać Uwerturę do innej opery Moniuszki Flis, co Narodowy Instytut Fryderyka Chopina nagrał na płyty. Warto posłuchać. Z tego najnowszego wykonania Verbum Nobile też chyba będzie płyta – cała poszerzona scena TWON była uzbrojona w niezliczone mikrofony.
Strona wokalna wypadła dobrze, a gdy się za ten materiał wezmą inżynierowie nagrania będzie pewnie wspaniale. Verbum Nobile jest znane z tego, że to dzieło operowe „bez tenorów", tym większa odpowiedzialność spada tu na basy i barytony. Trzeba wyrazić, żal, że naszego czołowego przedstawiciela średnich głosów męskich Artura Rucińskiego wykluczyła choroba. Znalazł zastępstwo do roli Marcina Pakuły w osobie Stanisława Kuflyuka i było to rozwiązanie bardzo dobre, choć w ognistym duecie Serwacego z Marcinem przydałoby się więcej dramatyzmu głosowego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |