opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

87 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Pożegnanie. Batuta w zębach

W części poświęconej Miserere mieliśmy na arenie tylko jednego jeźdźca na czarnym koniu, który wykonywał obroty w lewo a potem w prawo i podziwialiśmy zdyscyplinowanie zarówno człowieka jak i zwierzęcia. We właściwym balecie wystąpiła grupa amazonek na idealnie białych koniach, która wykonywała zróżnicowane ewolucje kojarzące się trochę z jakimiś walkami konnicy, z przewożeniem zabitych i rannych, z paradami wojskowymi albo religijnymi.

 

Ryszard Kubiak 1

 

Konie prezentowały rozmaite rodzaje kroków, np. jazdę bokiem, jazdę stępa i galopem, a także pełne porządku ustawianie się w szeregi i rzędy. Kamera niekiedy pokazywała muzyków – chór stojący na najwyższym piętrze historycznego budynku Felsenreitschule w Salzburgu, który dziś pełni rolę wielkiego teatru i sali koncertowej Salzburga, ale powstała w XVII wieku, jako Szkoła Jazdy i jego charakterystycznym elementem jest trzypiętrowa budowla za sceną z wykutymi w skale arkadami.

 

Ryszard Kubiak 2

 

Te arkady odpowiednio podświetlone stanowiły wizualne uzupełnienie dla muzyków, natomiast sam dyrygent umieszczony przed areną prowadził koncert z fantazją i werwą, czego najdobitniejszym przykładem była część Requiem Dies Irae, a zatem pełen emocji dzień gniewu, wobec czego Marc Minkowski nakłaniał zespoły do „ostrej gry” wkładając na chwilę swą batutę w zęby. Nie był to najważniejszy element przedstawienia, ale pozostawał w pamięci, jako niestandardowe zachowanie kapelmistrza, tak jak za dosyć wątpliwe i niestandardowe można uznać w kończących Requiem częściach wprowadzenie na arenę trzech szarych koni z przytwierdzonymi do siodeł kościotrupami. Ten swoisty akcent wizualny, tzw. kropka nad „i”, nie zmieniał jednak ogólnie pozytywnego wrażenia, jakie przyniosła projekcja filmu z Mozartem i baletem konnym. 

                                                                          Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART