GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo jeść w Apokalipsie?
Strona 2 z 2
I znów toczy się swobodna wymiana zdań. Dowiadujemy się trochę więcej o kobietach, ich biografie są dosyć charakterystyczne – jedna zadźgała w kuchni męża, druga męża nie ma, więc boi się wszystkiego, trzecia boi się kotów itd. Po chwili znów ekrany na scenie się wyłączają i kolejna przedstawicielka płci pięknej staje przodem do widowni i opisuje, jak według jej wyobraźni będzie wyglądał koniec świata.
Już bez spotkań w ogródku, bez słodkich przekąsek. Nastanie apokaliptyczny głód i najbardziej zagrożeni będą ludzie z nadwagą, jako naturalny zasobnik pożywienia. Nikt już nie mówi, że na pierwszy ogień pójdą np. koty, szczury, dzikie kaczki i gołębie (te ptaki również budzą jakąś nienawiść u jednej z pań) lecz, że ludzie będą zjadać ludzi. Krytycy teatralni zwrócili uwagę na doskonałą pracę reżyserki Agnieszki Glińskiej, która potrafiła na scenie Przodownik przeprowadzić swoje aktorki (Agnieszkę Wosińską – brawo, Annę Moskal, Agnieszkę Roszkowską i Katarzynę Herman) przez te wszystkie drastyczności w sposób delikatny, kulturalny i pozbawiony efekciarstwa. Wspomina się również, że sztuka Caryl Churchill zyskała na teatralnym rynku brytyjskim wysoką pozycję w rankingu najlepszych dramatów współczesności (???). A gdyby tak posłużyć się wzorcem narzuconym niegdyś przez Marco Ferreriego w filmie Wielkie żarcie. To byłby dopiero sukces. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |