opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

96 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Silniejsza niż śmierć

Zdaniem choreografki „życie Peera Gynta jest wieczną ucieczką od prawdy i rzeczywistości” ale widać, że fascynuje ją ten niepokorny zawadiaka. W kieleckim przedstawieniu pierwsze spotkanie Solvejgi i Peera, to zderzenie subtelności i delikatności z brawurą i temperamentem. Czarujący uwodziciel zdobywa serce dziewczyny a zaraz potem, nieproszony, dołącza do orszaku weselnego i bierze udział w tradycyjnym norweskim tańcu Halling, w  którym mężczyźni próbują strącić kapelusz trzymany przez pannę młodą.

 

Peer Gynt 7

 

Zdobywa kapelusz, uwodzi Ingridę, ucieka z nią do lasu, a potem, mimo jej rozpaczliwych błagań, porzuca. Za ten niegodziwy postępek zostaje wygnany z kraju. W pierwszej części kieleckiego spektaklu Peer Gynt, to wolny duch, który dzięki sprytowi wychodzi cało z różnych opresji. Dopóki nie popełni największej niegodziwości – uwiedzenia i porzucenia panny młodej w dniu ślubu – wszystko mu się udaje. Dopiero ten postępek sprawia, że lokalna społeczność go odtrąca.

 

Peer Gynt 8

 

 

W części drugiej, której akcja rozpoczyna się w Maroku, z niesfornego chłopca zmienia się mało sympatycznego bogacza, lądującego w następstwie różnych zdarzeń w szpitalu psychiatrycznym. Przez całe niemoralne życie wspomina jednak swoje pierwsze spotkanie z Solvejgą, a choreografia do „Pieśni Solvejgi”, to taneczny liryzm w czystej postaci, w wykonaniu urokliwej Małgorzaty Kowalskiej. Choreografia jest zresztą mocnym punktem spektaklu: zachwycają zarówno popisy solowe artystów, jak i duety, i sceny zbiorowe (zwłaszcza te z elementami folkloru norweskiego). W widowisku dramat przeplata się z groteską, poezja z prozaicznością, liryka z fantastyką. Uwagę zwracają choreografie do dwóch najbardziej popularnych części suit: „Pieśni Solvejgi” i „W grocie Króla Gór”.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART