GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościStramerowie z Tarnowa
Strona 2 z 3
Kolejne zdarzenia są relacjonowane na dwa sposoby, np. kwestia podawana przez narratora jest następnie ukazywana w wersji scenicznej. Takie powtórki w stylu telewizyjnych reality, gdzie każe zdarzenie musi być następnie komentowane, bo część słuchaczy jeszcze nie wie o co chodzi. Może jednak jest to efekt pandemii, uśpienia zajęć w artystycznej uczelni, przeniesienia aktorskich warsztatów do domu i kontaktowania się z mentorami za pośrednictwem sieci.
Teraz przy stopniowym znoszeniu obostrzeń i zakazów teatr wylewa się ze sceny szerokim strumieniem, jakby chciał nadrobić stracony czas. Prawda, że spektakl mógłby być krótszy, chociaż aktorzy wypowiadają na początku swe kwestie z szybkością karabinu maszynowego. W drugim i trzecim akcie tempo jednak słabnie, choć właśnie tu narasta groza zbliżającej się zagłady. Poznajemy jednak lepiej aktorskie osobowości, sprawność fizyczną, talenty muzyczne, gibkość ruchową, a przede wszystkim pamięć w podawaniu tasiemcowych tekstów.
Kto umie grać na jakimś instrumencie jest zatrudniony w klezmerskiej orkiestrze, czasem da kilka dźwięków na klarnecie, albo na harmoszce przygrywa śpiewającej chłopce. Uroczo też śpiewa się przy akompaniamencie elektrycznych dzwonków (Kalimby?). Przygotowanie wokalne śpiewających wykonawców nie budzi żadnych wątpliwości, ani przy popisowej piosence finałowej (chórek nie obejmuje wszystkich) ani wcześniej, gdy młody aktor intonuje Pierwszą Brygadę. W tle pojawia się także, jednak tylko instrumentalnie, motyw popularnego przeboju 20-lecia Tylko we Lwowie. Muzyka w spektaklu w ogóle to dobra robota Mateusza Dębskiego.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |