GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCiastko dla kota czyli kuchnia Rossiniego
Strona 1 z 2
Pomysł, aby opowiastkę o kulinarnych zamiłowaniach Gioacchino Rossiniego ubrać w przegląd jego utworów z pewnością był bardzo dobry. Przygotowanie muzyczne reżyserki Natalii Babińskiej pozwoliło jej zgrabnie połączyć fragmenty wokalne, które wzięli na swoje barki artyści Opery na Zamku w Szczecinie. Połączenie tych wszystkich aryjek, duetów i ansambli z dialogami w języku polskim było jednak chyba ponad siły autorki przedsięwzięcia.
Istnieje powiedzenie, że jak nie może być mądrze, to niech chociaż będzie zabawnie, ale ono też się tutaj słabo sprawdziło. Była pewnie szansa, aby wszystkie śpiewy podawać w tłumaczeniu na polski, co dowiodłoby, że teksty wypowiadane przez wykonawców są równie banalne i infantylne, co te belcantowe, jednak o tym nie pomyślano. Wyszło więc, jak wyszło.
Artyści starali się ogromnie, by nadać kreowanym postaciom jakiś cień realiów, żalili się np. że w teatrze nie są obsadzani w rolach, do których się nadają. Narzekali, iż tracą głosy, bądź też zamęczali słuchaczy swoimi problemami małżeńskimi. A Rossini? O nim nie dowiedzieliśmy się prawie niczego, choć Tomasz Rak dysponujący znakomitą techniką wokalną i sporym talentem aktorskim ruszał się jak w ukropie. Reżyserka kazała mu kroić pora, cukinię, piec kaczkę w brytfannie, mieszać w garnkach i nalewać na talerze, ale wszystko było jakieś sztuczne i wymuszone, bezładne i chaotyczne. Koniec końców to on śpiewał najlepiej z całego towarzystwa, choć bez szczególnego wdzięku. Artysta jest ostatnio rozrywany w krajowych, pandemicznych inscenizacjach, gdyż dzień po dniu pojawił się także na Gali Mozart Night organizowanej przez Warszawską Operę Kameralną m.in. w roli Leporella. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |