GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPożegnania: Monika Swarowska-Walawska
Strona 2 z 4
Jej prawdziwym przeznaczeniem były jednak wielkie heroiny, na przykład Donna Anna z Don Giovanniego Wolfganga Amadeusa Mozarta. Przede wszystkim jednak te z wczesnego okresu twórczości Giuseppe Verdiego. A więc stawiająca wysokie wymagania wokalne partia Abigail w Nabuchodonozorze, przeznaczona na sopran o rozległym ambitusie i zawierająca karkołomne koloratury oraz przeskoki interwałowe, które zrujnowały głos przyszłej żonie kompozytora – Giuseppinie Strepponi.
Szczególne wrażenie wywierała w interpretacji Moniki Swarowskiej-Walawskiej finałowa scena śmierci bohaterki. To także zaśpiewana na koniec, jak się miało okazać, kariery, Lady Makbet, w której artystka wykazała się znaczną swobodą w posługiwaniu się środkami wokalnymi, a zarazem efektem fil di voce czyli ściszania głosu w zakończeniu wielkiej arii w scenie obłędu. Logiczną konsekwencją tych predyspozycji było sięgnięcie do repertuaru werystycznego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |