GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Carlos” w Łodzi, czyli premiera z pandemią w tle
Strona 3 z 4
W pieczołowicie dobranej obsadzie właściwie prawie nie było słabych punktów. Rafał Siwek subtelną linią dyskretnego aktorstwa wokalnego kreślił obraz króla Filipa II, był jednocześnie władczy i okrutny. Jednak w zaciszu swojej komnaty okazał się zagubionym samotnym człowiekiem (pięknie zaśpiewany monolog Ella giammai m’amo) zdanym na łaskę Inkwizytora.
Kreacja nasycona wieloma odcieniami wokalnej ekspresji, pozwoliła mu stworzyć przejmujący obraz swojego bohatera. Wytrawne aktorstwo wokalne, świetne prowadzenie głosu o wyrównanym w każdym rejestrze brzmieniu oraz temperament sceniczny, pozwoliły Monice Ledzion-Porczyńskiej stworzyć piękną kreację Eboli wspaniale prezentującą skomplikowany charakter swojej bohaterki.
Kreacja, o której długo będzie się pamiętało. Andrzej Dobber w partii markiza Posy zaprezentował głos pełen ciepła, ale kiedy trzeba nabierający mocnych dramatycznych tonów. Pozwoliło mu to zbudować przekonującą kreację, czego najpiękniej dowiódł w świetnie wykreowanej scenie śmierci. Co prawda w głosie Roberta Ulatowskichego chciałoby się słyszeć więcej ponurej, budzącej grozę ekspresji, szczególnie w duecie z Filipem II, ale i tak może ten artysta zapisać partię Wielkiego Inkwizytora po stronie swoich artystycznych osiągnięć.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |