GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDokąd odjeżdżasz Taniu?
Strona 1 z 2
– Skrótów oper na ogół się przecież nie robi – ten nurt „wyzwoliła” epidemia. Do tej pory uważano to za świętokradztwo– mówi reżyserka przedstawienia Pia Partum, a zarazem twórczyni scenografii, na którą składają się dwa elegancie samochody i ekran. To jest tło wszelkich wydarzeń i wykładnia emocji bohaterów. Jerzy Wołosiuk, kierujący muzycznie spektaklem zgodził się na cięcia w partyturze i na specjalne, kameralne opracowanie muzyki Czajkowskiego dokonane przez Johna Longstaffa.
W kanale orkiestrowym siedzą tylko członkowie klasycznego kwartetu smyczkowego, klarnecista i waltornista. Całości dopełnia fortepian. Jak ktoś musi i może, gra w maseczce. Takiego Oniegina jeszcze nie słyszeliśmy, ale jest do zaakceptowania. Zaczyna się tuż przed miłosnym duetem Leńskiego i Olgi „Ja liubliu tiebia”. W roli tenorowej dobrze się spisuje niezawodny Pavlo Tolstoy, którego można słyszeć na wszystkich polskich scenach operowych . Olga – Sandra Klara Januszewska też ładnie prowadzi swój miły głos mezzosopranowy. Świetnie rozwiązana reżysersko jest kolejna scena – pisanie listu przez Tatianę. Tutaj mamy do czynienia z mocnym i pięknie atakującym góry sopranem Lucyny Boguszewskiej. Bohaterka najpierw wkłada ukradkiem swój list za wycieraczkę auta wybrańca, a potem dopiero zastanawia się, jak można by swoje uczucie opisać jakoś inaczej. Eugeniusz Oniegin wraca z odpowiedzią na to samo miejsce, gdzieś na zakręcie autostrady, gdzie jest niewielkie pobocze. W ładnym głosie Tomasza Łuczaka czuć jednak jakąś sztuczność, on chce wyglądać na zimnego moralistę, który poucza dziewczynę.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |