GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościReperkusje in Blue
Strona 2 z 2
Organizacja przestrzeni i reżyseria światła była dziełem Aleksandra Prowalińskiego, zaś nieodłączne we współczesnym teatrze obrazy wideo przygotował Adam Lipiński. Pokaz rozpoczyna się długim i nieprzyjemnym dla oczu mruganiem światła, o czym zresztą teatr lojalnie uprzedza: Spektakl wykorzystuje światła migające z dużą częstotliwością i efekty iluzji optycznej, które mogą być niebezpieczne dla widzów cierpiących na padaczkę fotogenną, napady migreny, zaburzenia widzenia, zawroty głowy, autyzm, ADHD i PTSD.
Dowiadujemy się, że główny bohater zmarł na AIDS, można jednak mieć nadzieję, że ten „tor przeszkód wizualnych”, stanowił zaledwie namiastkę ciężkiego schorzenia i nie pozostawi skutków ubocznych. W przypadku Dereka Jarmana choroba przyniosła powikłania prowadzące do stopniowej utraty wzroku i ostatnim kolorem rozpoznawanym przez Brytyjczyka był właśnie błękit.
Gdyby jednak autorzy widowiska skupili się na warstwie plastycznej pokazu, byłoby to bardziej godne uwagi. Zawarli oni taką myśl w słowach: Jesteśmy przemęczeni nadmiarem obrazów, nie chcemy już widzieć. Chcemy wziąć urlop od rzeczywistości, wkroczyć w pustkę, zanurzyć się w błękit. Jednak wątpliwe ambicje reżysera Chroma pogrzebały częściowo ten zamysł. A szkoda. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |