GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSchaeffer od Basenu do Miasta Aniołów
Strona 3 z 3
I rzeczywiście w Mieście Aniołów wszyscy byli na biało, a wspomniany artysta żądał od rzadko wypełniającej widownię publiczności okrzyków najwyższego zachwytu i to w kilkunastu językach (również po polsku). A to po to, by zwrócić uwagę, że Schaeffer, choć rzadko wypowiadał się publicznie, znał biegle wiele języków.
W Warszawie inna grupa aktorów realizowała fragmenty widowiska Multimedialne coś, w języku polskim, ale z angielskimi podpisami. Tutaj również przewijała się refleksja nad tożsamością artysty teatralnego. A wszystko w formie dyskretnego, subtelnego humoru i autoironii. Prawdziwy Schaeffer. A co z muzyką? Pojawił się „czysty Schaeffer” oraz „prawie Schaeffer”, „quasi Schaeffer” i „niby Schaeffer”.
Kreacja obejmowała rozmaite instrumenty, saksofon Michała Urbaniaka, trąbkę Michaela Patches Stewarta, akordeon guzikowy Marcina Wyrostka, który wystąpił z zespołem Tango Corazon, i zagrał tango, głos Janusza Radka, fortepian, przy którym miał zasiadać Włodek – Grammy – Pawlik. Nie było internetowej wystawy grafik Schaeffera, ale skoro odwiedziła już polski Sejm, więc tu progi były zbyt niskie. W ten muzyczno-teatralno-taneczno-wizualny sposób Schaeffer poruszył w nas uniwersalne poczucie samotności w stechnologizowanym świecie, postawił pytania o sens sztuki i życia artysty, uwidocznił egzystencjalne lęki społeczne. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że za rok odbędzie się specjalna 13. Era Schaeffera, tym razem ze Lwowa i Salzburga, miast, które spięły klamrą życie tego niezwykłego twórcy. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |