GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJubileusz Jerzego Artysza
Strona 4 z 8
Niemal jednocześnie rozpoczyna wieloletnią współpracę z Warszawską Operą Kameralną z którą zjeździł niemal pół świata. Te dwie sceny staną się najważniejszymi w jego karierze. Na nich odnosił największe sukcesy tworząc pamiętne kreacje wokalno-aktorskie. Bo jedno należy wyraźnie zaznaczyć: natura obdarowała go nie tylko pięknym głosem o charakterystycznej barwie i brzmieniu, ale również wybitym talentem aktorskim.
Krytycy zgodnie podkreślali nie tylko mistrzostwo wokalne i świetne aktorstwo, ale również fakt, że jego interpretacje dowodzą umiejętności głębokiego wniknięcia w interpretowaną postać czy dzieło. Tytułowy Pimpionione w operze Telemanna, Umberto w La serva padrona Pergolesiego, Jan w Telefonie Menottiego, przyniosły mu uznanie bywalców Opery Kameralnej. W tym samym czasie publiczność Teatru Wielkiego podziwiała go w Jutrze (Jozue) Bairda, Tosce (Scarpia) Pucciniego, Weselu Figara (Figaro), Aidzie (Amonastro), Traviacie (Germont, ojciec), Manekinach (Jakub) Rudzińskiego, Parii (Dżares) Moniuszki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |