GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMarcella Sembrich w Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Strona 5 z 8
Na jednym z koncertów organizowanych przez Metropolitan (21 kwietnia 1884) wystąpiła w takiej właśnie potrójnej roli prezentując na skrzypcach Adagio i Rondo De Beriota, a na fortepianie Walca c-moll Chopina, ponadto akompaniowała na skrzypcach Christine Nilsson w Ave Maria Bacha/Gounoda. I chociaż w wielu przypadkach bywała bezkonkurencyjna to rywalizowała o sławę, uznanie i pieniądze z największymi gwiazdami tamtych czasów: Adeliną Patti, Nellie Melbą, Lillian Nordicą, Emmą Calvé, Emmą Eames, Christine Nilsson.
Jej partnerami scenicznymi bywali: Antonio Scotti, Italo Campanini, Charles Gilibert, Louise Homer, Mattia Battistini – co nazwisko to legenda światowej opery. Do tego należy dodać wcale niemałą grupę śpiewaków polskich, którzy w tym czasie występowali w MET: bracia Jan i Edward Reszke, Adam Didur, Rosa Olitzka (Róża Olicka), Victor De Gromzeski (Wiktor Grąbczewski), Aleksander Bandrowski. Stosunkowo często można było spotkać w tym czasie obsadę, w której dominowali polscy śpiewacy. W Weselu Figara Mozarta i Cyganerii Pucciniego, spotykały się Marcella Sembrich (Zuzanna, Mimi) z Bellą Alten (Cherubin, Musetta), w Manru Paderewskiego podziwiano Sembrich (Ulana) i Aleksandra Bandrowskiego (Manru). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |