GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMuza podolska
Strona 5 z 7
Po klęsce na tejże scenie Madama Butterfly z Rosiną Storchio, to właśnie Kruszelnyćkiej w znacznej mierze Giacomo Puccini zawdzięczał będzie sukces poprawionej wersji opery w Brescii. Śpiewaczka już wcześniej występowała w jego dziełach jako tytułowa Manon (w swym repertuarze miała tę samą postać z opery Jules’a Masseneta) i Tosca, a także Mimi w Cyganerii. Między nią a włoskim kompozytorem zawiązała się przyjaźń i często bywała gościem w jego rezydencji w Torre del Lago. Sama zamieszka w pobliskim Viareggio.
Z racji rodzaju swego głosu predestynowana była do wykonywania ciężkich partii Verdiowskich (m.in. Leonory w Trubadurze i Mocy przeznaczenia, Amelia w Balu maskowym, tytułowa Aida), Wagnerowskich (Elżbieta w Tannhäuserze) czy werystycznych (w La Wally Alfredo Catalaniego w Teatrze im. Kolumba w Buenos Aires, gdzie zawarła ślub cywilny z o cztery lata starszym od niej Cesare Riccionim, adwokatem i burmistrzem Viareggio, dzięki czemu zyskała włoskie obywatelstwo). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |