opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




28 styczeń 2023       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

29 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Madame Butterfly” błyskotliwie inauguruje sezon w Liège

Tradycyjny ubiór pojawia się powtórnie w finałowej scenie samobójstwa, jakby dla podkreślenia, że w obliczu śmierci Cio-Cio San mentalnie powraca do swoich korzeni. Celnym pomysłem jest szersze otwarcie przesuniętego do przodu sceny domowego pomieszczenia w akcie drugim, symbolicznie wprowadzające nas w wewnętrzne przeżycia protagonistki, a także jej „zanurzenie” w zapowiadającym tragiczny finał zimno-jaskrawym oświetleniu, kiedy wbrew okrutnej rzeczywistości usiłuje ona jeszcze zachować resztkę nadziei.

 

Madame Butterfly,Opera de Liege 3

 

Duże wrażenie wywierają przepiękne stroje solistów i chórzystów zaprojektowane przez Fernanada Ruiza, któremu doradzała dbająca o zachowanie wszelkich mających symboliczne znaczenie tradycyjnie japońskich szczegółów konsultantka Misaya Iodice-Fujie. Wreszcie trzeba jeszcze wspomnieć o zaskakującym zakończeniu opowiadanej historii.

 

Madame Butterfly,Opera de Liege 4

 

Otóż kiedy po samobójczej śmierci Cio-Cio San Kate, nowa żona Pinkertona, sięga do dziecięcego wózka, aby wyjąć z niego dziecko Butterfly, znajduje w nim jedynie jakieś luźne szmatki. Tak jakby reżyser uznał, iż wspomniane w libretcie dziecko istniało jedynie w fantazmach zranionej w swoich najgłębszych uczuciach bohaterki, lub że było ono może wyłącznie wymyślone przez tęskniącą dziewczynę, w celu skutecznego zmuszenia porucznika Pinkertona do powrotu do Japonii. Każdy widz zinterpretuje taki niespodziewany finał w zależności od swojej wyobraźni. Partię tytułową porywająco śpiewa rosyjska sopranistka Svetlana Aksenova - odnosząca w niej duże sukcesy na wielu prestiżowych scenach.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART