GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDyrektor Roman Osadnik o tragedii Cio-Cio-San i „Madama Buterfly”
Strona 5 z 10
Właśnie wtedy zrodził się pomysł, żeby zaprezentować na Placu Defilad operę. Rok temu złożyliśmy propozycję Aleksandrze Kurzak i Robertowi Alagna, aby wzięli udział w spektaklu Madama Butterfly. Ku naszej radości odpowiedź przyszła bardzo szybko i do tego pozytywna. I tak od jedenastu miesięcy pracujemy nad tym, aby pokazać na Placu Defilad operę Giacomo Pucciniego. Madama Butterfly, to jedna z najpiękniejszych oper, historia o zawiedzionej miłości.
Opowiada o związku gejszy Cio-Cio-San z porucznikiem amerykańskiej marynarki. Długie oczekiwanie na jego powrót, rozbudzone nadzieje w zderzeniu z okrutną prawdą kończą się dla bohaterki tragicznie. Madama Butterfly, wystawiona w lutym 1904 roku w mediolańskiej La Scali przyniosła Pucciniemu, będącemu wtedy u szczytu sławy, sromotną klęskę. Po wprowadzeniu korekt do partytury pokazał operę ponownie w teatrze w Brescii, tym razem z wielkim powodzeniem. Od tamtej pory utrzymuje się ona w repertuarze światowym i zawsze cieszy się wielkim zainteresowaniem nie tylko melomanów.
Ambicją największych głosów sopranowych była i jest interpretacja partii głównej bohaterki. Śpiewały ją Maria Callas, Victoria de los Angeles, Renata Tebaldi, Mirella Freni, Renata Scotto, Jadwiga Romańska, Teresa Żylis-Gara. Nic dziwnego, postać Cio-Cio-San dominuje w operze, a skala nastrojów, wpisanych w rolę zawiera radość i miłosne uniesienie, tęsknotę i przygnębienie, gniew, rozpacz i rezygnację. My usłyszymy po raz pierwszy jako Cio-Cio-San debiutującą w tej roli Aleksandrę Kurzak. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |