opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




7 grudzień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

29 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Chcę głosem dzielić się marzeniami – baryton Wiktor Jankowski (Lwów)

 

A kto był Pańskim najważniejszym nauczycielem śpiewu, kto sprawił, że słuchacze tak zachwycają się Pańskim głosem i śpiewem?

 

Jedyny i najważniejszy – Kornel Sjatecki w Drohobyczu, wielki śpiewak i pedagog, u którego nadal się uczę i zgłębiam sekrety sztuki bel canto.  Kornel Sjatecki wiele lat śpiewał na włoskich scenach operowych, pomimo wieku nadal dysponuje olśniewającym młodzieńczym tenorem, ale przede wszystkim jest wybitnym nauczycielem, człowiekiem wielkiego serca. To że śpiewam, zawdzięczam nikomu innemu,  tylko jemu. 

 

Wiktor Jankowski,Kornel Sjatecki

 

Jak to się stało, że gitarzysta, a przy tym także muzyk rockowy poszedł w zupełnie innym kierunku, zajął się śpiewem operowym? 

 

Wszystko ma swój początek. W moim przypadku w czasie tamtych poważnych studiów, gdy uczyłem się inżynierii budowlanej i pedagogiki, wtedy zaczęło się od hobby, które wynikało z nauki gry na gitarze. Śpiewałem i grałem w zespole rockowym po amatorsku. Ale jednego razu trafiłem do opery na Trubadura Verdiego. Siedziałem na przedstawieniu cały czas z otwartą buzią, nie wychodziłem nawet na przerwy. I wtedy zrozumiałem, że chcę nauczyć się śpiewać, jak prawdziwy śpiewak operowy. Zrozumiałem, że to opera właśnie jest tą syntezą wszelkich sztuk, że łączy w sobie wszystko: śpiew, muzykę, plastykę, ruch – wszystko. Dzięki temu śpiewak operowy w najdoskonalszy sposób może przekazywać wszelkie uczucia, myśli i emocje. Poza tym na scenie operowej mogę być każdym: bohaterem i amantem, duchownym, królem, błaznem, bandytą i każdym innym. Jestem przekonany, że różnorodne role także wpływają na życie śpiewaka. A każdy śpiewak powinien służyć sztuce, a nie na odwrót, używać sztuki dla własnej realizacji.

 

W tym miejscu powinno pojawić się pytanie o fascynacje muzyczne. Zarówno jak chodzi o kompozytorów, epokę, styl, jak i wykonawców. 

 

Wprawdzie kocham i szanuję dobrą muzykę wszystkich epok, ale najbliższa mojemu charakterowi jest muzyka Giuseppe Verdiego, romanse Sergiusza Rachmaninowa czy „Pieśni i tańce śmierci” Modesta Musorgskiego, nie mówiąc o tradycyjnych pieśniach ukraińskich.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART