GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Il Re Pastore“ Marii Teresy Agnesi na Śląsku
Strona 3 z 4
Do dobrego tonu należało najlepsze możliwe wykształcenie rozwijające ich talenty. W tym czasie znajdujemy ogromną ilość kompozytorek i solistek o międzynarodowej karierze, jak Maria Theresia Paradis, Jozefa Auernhammer (uczennice i koleżanki po fachu wysoko cenione przez Mozarta), Maria Margherita Grimani – kompozytorka włoska aktywna w Wiedniu; wychowanka Metastasia i córka ambasadora Lombardii w Austrii Marianna Martinez, Anna Amelia Księżniczka Prus, Wilhelmina z Bayreuth – siostra Fryderyka Wielkiego, samego znakomitego flecisty i kompozytora oraz wiele innych.
Ogromny rozwój stylistyczny kompozytorki można zauważyć poczynając od względnej prostoty jej Ciro in Armenia do osiągniętego wirtuozostwa kompozycji stworzonych w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. W Il Re Pastore i w Ulisse podstawą formalną są ritornella instrumentalne oraz arie da capo. Liczne arie w Il Re Pastore czy Sofonisbie są praktycznie dwuczęściowymi scenami. Te dwie opery, a w szczególności Sofonisbe można śmiało uważać za najwyższy punkt w twórczości kompozytorskiej Agnesi. Ostatnia aria Sofonisby, przed tragiczną śmiercią heroiny Gia s’appressa il fatal momento posiada wyjątkowo głęboki dramatyczny charakter i zbliża się w charakterze do stylu opera seria. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |