GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości39. Festival d’Ambronay (trzeci weekend)
Strona 4 z 8
Trzeci weekend festiwalu, na który udało mi się przyjechać, rozpoczął się fascynującym wieczorem zatytułowanym Trésors sacrés (Sakralne skarby), podczas którego główną nawę opactwa wypełniły dźwięki niedawno odkrytych i po raz pierwszy prezentowanych kompozycji Giovanniego Paolo Colonny (1637-1695). Ten niecodzienny przywilej zawdzięczamy argentyńskiemu dyrygentowi Leonardo Garcii Alarcónowi i pracującym pod jego kierunkiem zespołom: Choeur de Chambre de Namur oraz Cappella Mediterranea, a także kwintetowi doskonałych solistów.
Chodzi tu o Julie Roset i Marianę Flores – soprany, Carlo Vistoliego – kontratenor, Valerio Contaldo – tenor i Alejandro Meerapfela – bas. Przypomnieć należy, że Colonna był włoskim kompozytorem, organistą, pedagogiem i organmistrzem, który większość swojego aktywnego życia artystycznego spędził w Bolonii. Był między innymi pierwszym organistą w tamtejszej bazylice św. Petroniusza, pełniąc w niej również przez pewien czas funkcję konserwatora organów.
Pisał głównie muzykę sakralną, a większa część jego repertuaru powstała na podwójny chór, zgodnie z modelem muzyki polichóralnej, jaka była wówczas praktykowana we wspomnianej wyżej świątyni. Koncert w Ambronay pozwolił delektować się bogatym, a zarazem surowym kontrapunktem i frapującymi kombinacjami dźwiękowymi, przeprowadzanymi pomiędzy głosami solowymi i tutti czy głosami i instrumentami. Mamy tu do czynienia z muzyką gęsto nasyconą, „obrazową” i niemalże nieustannie ożywianą za pomocą ciekawych pomysłów rytmicznych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |