GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tannhäuser” Ryszarda Wagnera w Szczecinie
Strona 3 z 3
Golo Berg, dyrygent i dyrektor ds. artystycznych Teatru Vorpommern przypomina, że Wagnera często łączy się z polityką, ale Tannhäuser nie jest operą z polityką w tle. – To utwór, który opowiada o losie ludzkim, o roli artysty w społeczeństwie. I ten krąg wspaniale się zamyka, bo muzyka Wagnera jest wspólnym dziedzictwem. To muzyka oczywiście wspaniała, ale i wyzwanie dla orkiestry, chóry i dla wszystkich aktorów uczestniczących w tym przedsięwzięciu. – Moim zadaniem było przybliżenie tych poszukiwań, przełożenie tej podróży na obrazy po to, by publiczność mogła zrozumieć tę główną postać. W pewnym momencie przechodzimy do jej wyimaginowanego świata. W zawiązku z tym pokazujemy przygnębiający, hotelowy korytarz z drzwiami. Za tymi drzwiami są różne propozycje, opcje – opowiada Christopher Melching, autor scenografii i kostiumów. – Śledzimy jak Tannhäuser po kolei otwiera te drzwi, wchodzimy wraz z nim do kolejnych pomieszczeń. W każdym pomieszczeniu jest ktoś inny, ale same pokoje są podobne. To tak, jakby jego uczucia też były podobne. Zdaniem Christophera Melchinga widz ma patrzeć na świat oczami głównego bohatera. A postrzega świat z jednej strony jako czarno-biały, a drugiej – postacie są bardzo wyeksponowane. To grupy ludzi symbolizujące stereotypy. – Jest w tym przedstawieniu postać, która ma ostrzegać Tannhäusera, postać, która ucieleśnia jego samego. To ostrzeżenie: jeśli nie zakończy się takiej bezsensownej wędrówki, to zdarzy się coś złego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |