GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRusałka Rusałce Równa
Strona 4 z 5
Są jeszcze trzy leśne Nimfy, które w inscenizacji bydgoskiej zamieniają się w sześcioosobowy chórek. Lepiej w nowojorskiej MET rozpracowano też scenę baletową. Choreograf Austin McCormick ułożył Poloneza bardzo oryginalnie i nieco prowokacyjnie sugerując w barokowych figurach pewne aluzje do seksu, co ma pognębić oziębłą erotycznie Rusałkę.
W Bydgoszczy scena z Polonezem w choreografii Iwony Runowskiej przechodzi prawie niezauważalnie. Jednak cała inscenizacja przeniesiona do XIX-wiecznej Bydgoszczy, w okolice pięknie odrestaurowanego mostu dziś znajdującego się w pobliżu gmachu Opery Nova, jest dużo ciekawsza, niż pomysły reżyserskie Mary Zimmerman, scenografa Daniela Ostlinga, i kostiumolożki Mary Blumenfeld.
Reżyserka Kristina Wuss uniknęła banalnych pląsów wodnych nimf poprzebieranych w staroświecką koronkową bieliznę zdobioną kolorowymi wstążkami. U niej nimfy są młodymi dziewczynami w bieli, które po prostu pod mostem rozwieszają pranie, a Rusałka nawet puszcza na wodę wianki z zapaloną świeczką. Po Brdzie chodzi trzymając długą tyczkę bohater bydgoskiej rzeźby autorstwa Jerzego Kędziory zawieszonej przy wspomnianym moście. Owa tyczka gra też ważną rolę w innych scenach opery, a w II akcie zamienia się w kij bilardowy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |