GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Halka” na pięćdziesięciolecie
Strona 4 z 4
Realizatorom pomyliła się też postać Janusza, typowego polskiego szlachcica z fircykowatym Damazym ze Strasznego dworu. Nie bardzo też podobał mi się zastęp pięciu lokajów z lagami utrzymujący za ich pomocą pospólstwo w ryzach. Dodatek anioła bez twarzy też mnie nie przekonuje. Natomiast wypada pochwalić sprawną i dynamiczną konstrukcję dużych scen zbiorowych tworzących malownicze obrazy. Sprawnie poprowadzone tańce w układzie Emila Wesołowskiego też pozostawiły korzystne wrażenie.
Z całej obsady najbardziej podobał mi się Dominik Sutowicz w partii Jontka. Prezentując mocny głos prowadzony z dużą swobodą kreślił postać swojego bohatera z prawdziwą pasją i właściwą ekspresją. Udaną kreację aktorsko-wokalną stworzyła również Dorota Wójcik w roli nieszczęśliwej Halki. Jej Halka mieni się całą paletą emocji, przechodząc od stanu najwyższego szczęścia w spotkaniu z Januszem, do chwil zwątpienia i niepokoju podczas oczekiwania na spotkanie z nim, wreszcie rezygnacji i finałowego szaleństwa prowadzącego do zaskakującego finału.
Kierownictwo muzyczne spoczęło w rękach Wojciecha Rodka, który sprawnie prowadził galowe przedstawienie.Muzyka Moniuszki pod jego batutą płynie szerokim wartkim strumieniem. Jednocześnie należy podkreślić dbałość o precyzję ansambli i właściwe proporcje brzmienia orkiestry i solistów. W jego ujęciu była liryczna romantyczność muzyki, ale zabrakło nieco narastającego ze sceny na scenę dramatyzmu. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |