GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBach u Franciszkanów
Strona 3 z 3
Kolejną organową pozycją była Fantazja G-dur BWV 572 złożona z trzech części, swobodna, rozwichrzona i w swym centralnym ogniwie znów ukazująca potęgę brzmienia instrumentu. Haendlowska pozycja muzyczna z trąbką w centrum uwagi stanowiła przykład swoistego barokowego stylu „brillant”, bo była muzyczną ilustracją „Wejścia królowej Saby" z oratorium Samson. Wejście, a więc paradny marsz pozwolił Krzysztofowi Bednarczykowi na pokazanie koronkowej finezji w licznych pasażach i ozdobnikach koloraturowych, co wymagało prawdziwego mistrzostwa w opanowaniu instrumentu.
Dwa kończące ogniwa występu zawierały nieco rzadziej wykonywane, ale nieodmiennie genialne Preludium i Fugę h-moll Bacha BWV 544, oraz złożoną z kilku barokowych tańców Suitę D-dur Haendla na trąbkę i organy. Krzysztof Latała przypieczętował koncert własnym solowym bisem – Toccatą Jeana Guillou, co niektórzy odczytali jako kolejny utwór Bacha. Warto przypomnieć, że odbywające się już ponad od ćwierć wieku Międzynarodowe Festiwale Organowe organizuje Warszawskie Towarzystwo Muzyczne, zaś jego dobrym duchem, kierownikiem, ekspertem, solistą, a także w sytuacjach awaryjnych korektorem i konserwatorem, jest znakomity artysta, zdobywca Podwójnej Platynowej Płyty, prof. Wiktor Łyjak. Imprezy organowe pozwalają organom służącym na co dzień celom liturgicznym nabrać blasku po przeprowadzeniu fachowego liftingu koniecznego przed występem o artystycznym charakterze. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |