GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tannhäuser” w Krakowie
Strona 4 z 6
A że przy tym sięgnął Adamik po różne symbole i to nie zawsze w pełni czytelne, to już inna sprawa. Zastanawia dresiarsko-punkowy trzyosobowy orszak Wenus, krzesła białe, czarne i jedno jedyne czerwone (dla kogo!?) oraz wprowadzenie kręcącego się bez celu lokaja, którego postać u Wagnera nie występuje.
Widziałbym też większą dynamikę w scenie wejścia gości na Wartburg i rozegrania śpiewaczego turnieju. Przeszkadzało mi również wycofywanie Elżbiety na obrzeża sceny w II akcie, i to w chwilach kiedy powinna być centralną postacią.
W wyrównanej obsadzie jaką udało się skompletować Operze Krakowskiej, sukces odniosła Wioletta Chodowicz w partii Elżbiety, urzekająca miękkim prowadzeniem frazy i delikatnością kreślenia dramatu głównej bohaterki. Szczególne brawa należą się jej za dziewczęcy urok arii Dich, teure Halle otwierającej II akt oraz za wzruszająco zaśpiewaną modlitwę Allmächt’ge Jungfrau z III aktu. Równie piękną wokalnie i wyrazistą aktorsko kreację stworzyła Ewa Vesin w partii władczej bogini Wenus.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |