GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwiecień w styczniu
Strona 2 z 3
Potrafił wreszcie sprawić miły prezent swoim polskim wielbicielom (i Polakom oglądającym satelitarną transmisję z MET na całym świecie), bo w krótkim wywiadzie w przerwie przedstawienia wtrącił kilka słów pozdrowienia w języku polskim (zwłaszcza dla zgromadzonych w Kinie Kijów w Krakowie, co z pewnym zawodem przyjęto w Kinie Praha w Warszawie).
Kwietniem zachwycała się też amerykańska krytyka, która nie szczędziła również słów podziwu dla zjawiskowego tenora (Nadira) Matthew Polenzani'ego. Wykonana przez niego słynna aria „Ten obraz przecudowny” zachwycała liryzmem i rozpływającym się pianem w wysokich rejestrach (co w sumie przypominało falset). Bohaterką spektaklu była też Leila – Diana Damrau, która niedostatki urody skutecznie tuszowała niezwykłą sprawnością koloratur, choć jej kreacja aktorska wydawała się nieco nerwowa i przesadna w zastosowanych środkach wyrazu. Jako najwyższy kapłan Brahmy – Nourabad – wystąpił solidny bas Nicolas Testé, prywatnie ponoć mąż Diany Damrau.
Spektakl w reżyserii Penny Woolcock, ze scenografią Dicka Birda i kostiumami Kevina Pollarda był syntezą egzotyki Cejlonu, czyli dzisiejszej Sri Lanki, ze współczesnymi dzielnicami nędzy powiększanej przez katastrofy ekologiczne w rodzaju tsunami. Twórcy przedstawienia w sposób prawie naturalistyczny zainscenizowali pracę poławiaczy pereł pod wodą i potęgę morskich fal, natomiast cejlońska wioska była tylko umownym rusztowaniem z belek. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |