GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚladami Andrzeja Hiolskiego
Strona 2 z 3
Nie miało to większego znaczenia dla strony wokalnej koncertu, głos solisty brzmiał pięknie, miękko i jedwabiście we wszystkich rejestrach. Śpiewak potrafił zarówno dać popis czystego forte w fermatach kończących frazę jak i cichego, wręcz szeptanego piana, np. we wzruszającym Trenie VI do słów Jana Kochanowskiego.
Nie było śladu żadnej grypowo-przeziębieniowej niedyspozycji, której uległ w ostatniej chwili przewidziany na akompaniatora Janusz Olejniczak. Zastąpiła go godnie Anna Marchwińska, „etatowo” towarzysząca wykonawcom podczas co trzy lata organizowanych Konkursów Moniuszkowskich i jak zwykle świetnie przygotowana. Można dyskutować, czy dobrą decyzją było wykorzystanie zabytkowego fortepianu marki Erard z 1849 roku wypożyczonego z kolekcji Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Instrument ten w średnicy dudnił, wydaje się też, że nie był idealnie nastrojony. Na szczęście nie on był głównym bohaterem wieczoru, ale głos, który niesie słowa i cudowne melodie Moniuszkowskich pieśni. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |