GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNieuchwytne zdarzenie
Strona 5 z 8
Poza filharmonią i operą miał Pan okazję robić zdjęcia również w teatrach dramatycznych.
To prawda. Współpracowałem z Teatrem Dramatycznym, Komedią, Polskim, ale również z zespołami baletowymi. Mogło by się wydawać, że nie ma różnicy pomiędzy fotografowaniem różnych gatunków scenicznych. Przecież i w jednym, i w drugim przypadku mamy światło, dekoracje, wykonawców. Wydaje się, że wystarczy policzyć piksele zrobić maksymalnie dużo zdjęć i wszystko będzie w porządku... Nieprawda.
Inaczej się fotografuje operę, a inaczej operetkę, a jeszcze inaczej musical. Obecnie w moim pojęciu fotografia sceniczna przeżywa kryzys. Króluje ilość i tak zwana fotografia kreacyjna (tancerka bez puenty, śpiewaczka z amalgamatem w siódemce, dosłowność anatomiczna zamiast gry półcieni) nad jakością. Osoby fotografujące kreują siebie – raczej z marnym skutkiem na dłuższą metę – a nie dobrą fotografię. Również dostrzegam, że wielu reżyserów i decydentów teatralnych w niewłaściwy sposób rozumie znaczenie rolę fotografii scenicznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |