GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKrynickie lato muzyczne z Janem Kiepurą
Strona 5 z 6
Dawno niesłyszana Edyta Piasecka z wyczuciem stylu bel canta zaśpiewała kawatynę „Casta Diva” z „Normy” Vincenza Belliniego, a Katarzyna Oleś-Blacha przypomniała arię „Una voce poco fa” ze swej koronnej partii Rozyny w „Cyruliku sewilskim” Gioacchino Rossiniego, albowiem daje ona pole do popisu w zakresie umiejętności koloraturowych. Monika Korybalska poczyniła znaczne postępy w doskonaleniu techniki wokalnej, od najlepszej strony prezentując się w kawatynie i cabaletcie z „Anny Boleyn” Gaetano Donizettiego, z powodzeniem dowodząc ponadto, że nieobcy jest jej również lżejszy repertuar jak song Elizy „Przetańczyć całą noc” z „My Fair Lady” Loewego.
Szczególnie zapadła mi w pamięć „Pieśń o Wołdze” tytułowego bohatera z „Carewicza” Franza Lehára w wykonaniu Andrzeja Lamperta, z wrażliwym i ekspresyjnym wydobyciem jej lirycznego charakteru, między innymi poprzez sięganie po falset, czego zabrakło mi na wiosnę w ujęciu przez tego artystę partii Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |