GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRejwach, Czyli Polowanie Na Szynszyla
Strona 2 z 3
Żarty jednak na bok, twórcy Kabaretu Na Koniec Świata, reżyser Wawrzyniec Kostrzewski oraz prowadzący i piszący teksty Paweł Domagała, postanowili jakoś ubogacić teatralny jubileusz i przygotowali odnalezioną jakoby niedawno operę Rejwach, Czyli Polowanie Na Szynszyla. Muzycznie „zrekonstruował” dziełko kierownik muzyczny Kabaretu Mateusz Wachowiak, członek znakomitego Warszawskiego Kwintetu Akordeonowego. Powstała oczywiście parodia opery z dawnych czasów Rzeczpospolitej, zbudowana z recytatywów, duetów, arii i scen zbiorowych, gdzie chyba najpełniej dał o sobie stać talent Mateusza Wachowiaka, który przy akordeonie z towarzyszeniem kontrabasu i perkusji stworzył całkiem sensowną tkankę dźwiękową towarzyszącą solistom. Dodatkowo posługiwał się dosyć sprawnie pianinem oraz zagrał kilkanaście dźwięków na trąbce, co nadało utworowi prawdziwie uroczysty charakter.
Nie zważając na prześmiewczy charakter wydarzenia trzeba jednak stwierdzić, że opera to poważna sprawa. Jeśli chce się wykonać choćby najprostszą frazę muzyczną należy operować wyrównanym i brzmiącym głosem, a tego niestety współczesnych polskich aktorów nikt nie uczy. W omawianym Polowaniu na Szynszyla pojawia się np. całkiem wyraźny cytat ze słynnego Marsza Toreadora z Carmen Georga Bizeta, czego „ot tak sobie”zaśpiewać się nie da. Skoro już jesteśmy przy jubileuszu 250. teatru publicznego w Polsce, to przypomnijmy, że jedna z legend polskiej sceny Ludwik Solski z niejakim powodzeniem występował w roli Jontka w operze Halka Stanisława Moniuszki. Który z dzisiejszych artystów sceny dramatycznej dałby radę takiemu wyzwaniu?
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |