Przegląd nowości

„Francuska płyta” Piotra Beczały

Opublikowano: czwartek, 12, marzec 2015 15:42

Piotr Beczała jest jednym z najwybitniejszych współczesnych tenorów na świecie, dysponuje niezwykle dźwięcznym, donośnym głosem tenorowym. [...] Interpretacje Piotra Beczały cechuje eleganckie podejście typowe dla stylu bel canto, koncentracja na jakości śpiewu, pewne wysokie nuty i nienaganne legato – Seen and Heard International

[Beczała] śpiewa z namiętnością nigdy nie przesłodzoną, ze wzruszeniem bez wpadania w płaczliwość, łączy piękno i czystość głosu z precyzją i dramatycznym zapałem – Fanfare

Bohaterski głos Beczały w arii kończącej pierwszy akt był zachwycający – Opera Britannia

[…] trudno oprzeć się elastycznemu legato Beczały, zwłaszcza kiedy używa łagodnego głosu w środkowym rejestrze, trudno  także nie zachwycić się szczerością z jaką przekazuje tekst – Opera News (New York)

Beczała jest nadzwyczajnym tenorem, o silnym, czystym głosie – Buffalo News

CD Beczala,Francja

Piotr Beczała prezentuje swój nowy album „The French Collection” – zbiór arii związanych z Francją lub Paryżem czyli utwory kompozytorów francuskich albo napisane dla miasta miłości – Paryża.

Jest artystą niezwykle cenionym ze względu na swoją elegancję, muzykalność i inteligencję przejawiające się w jego interpretacjach. Poprzedni album artysty nagrany dla Deutsche Grammophon „Twoim jest serce me” (który był jednocześnie jego debiutem dla tej wytwórni) uzyskał w Polsce status Złotej Płyty, a na świecie był doskonale przyjęty przez prasę muzyczną. We Francji otrzymał wyróżnienie Diapason d'Or, w Holandii magazyn Luister przyznał mu najwyższą ocenę, a  w Australian limelight ukazała się następująca recenzja: “Jeżeli tak ja jesteś miłośnikiem Richarda Taubera albo jeżeli chcesz posłuchać najlepszego tenora od czasów Nicolaia Geddy w tym repertuarze to musisz mieć ten album!”


 

Spis utworów

JULES MASSENET(1842-1912)

Werther Livret: Édouard Blau, Paul Milliet, Georges Hartmann

1. Toute mon âme est là! Pourquoi me réveiller (Werther)

Le Cid Livret: Adolphe d’Ennery, Édouard Blau, Louis Gallet

2. Ah! tout est bien fini! … Ô Souverain, ô juge, ô père (Rodrigue)

HECTOR BERLIOZ (1803-1869)

La Damnation de Faust Livret: Hector Berlioz & Almire Gandonnière

3. Merci, doux crépuscule! (Faust)

Béatrice et Bénédict Livret: Hector Berlioz

4. Ah! je vais l’aimer (Bénédict)

GIUSEPPE VERDI (1813-1901)

Don Carlos Livret: Joseph Méry & Camille du Locle

5. Fontainebleau! Forêt immense … Je l’ai vue, et dans son sourire (Don Carlos)

FRANÇOIS-ADRIEN BOIELDIEU (1775-1834)

La Dame blanche Livret: Eugène Scribe

6. Maintenant observons … Viens, gentille dame (Georges)

GAETANO DONIZETTI (1797-1848)

La Favorite Livret: Alphonse Royer & Gustave Vaëz

7. Ange si pur (Fernand)

CHARLES GOUNOD (1818-1893)

Roméo et JulietteLivret: Jules Barbier & Michel Carré

8. L’amour! l’amour! … Ah! lève-toi, soleil! (Roméo)

Faust Livret: Jules Barbier & Michel Carré

9. Salut! demeure chaste et pure (Faust)

GEORGES BIZET (1838-1875)

Carmen Livret: Henri Meilhac & Ludovic Halévy

10. La fleur que tu m’avais jetée (Don José)

GAETANO DONIZETTI

Dom Sébastien, roi de Portugal Livret: Eugène Scribe

11. Seul sur la terre … Ange céleste (Dom Sébastien)

JULES MASSENET

Manon Livret: Henri Meilhac & Philippe Gille

12. Toi! Vous!–Oui, c’est moi … N’est-ce plus ma main (Des Grieux, Manon)

Piotr Beczała tenor, Diana Damrasopran (12)

Orchestre de l’Opéra National de Lyon, Alain Altinoglu dyrygent