Piotr Beczała jest jednym z najwybitniejszych współczesnych tenorów na świecie, dysponuje niezwykle dźwięcznym, donośnym głosem tenorowym. [...] Interpretacje Piotra Beczały cechuje eleganckie podejście typowe dla stylu bel canto, koncentracja na jakości śpiewu, pewne wysokie nuty i nienaganne legato – Seen and Heard International
[Beczała] śpiewa z namiętnością nigdy nie przesłodzoną, ze wzruszeniem bez wpadania w płaczliwość, łączy piękno i czystość głosu z precyzją i dramatycznym zapałem – Fanfare
Bohaterski głos Beczały w arii kończącej pierwszy akt był zachwycający – Opera Britannia
[…] trudno oprzeć się elastycznemu legato Beczały, zwłaszcza kiedy używa łagodnego głosu w środkowym rejestrze, trudno także nie zachwycić się szczerością z jaką przekazuje tekst – Opera News (New York)
Beczała jest nadzwyczajnym tenorem, o silnym, czystym głosie – Buffalo News
Piotr Beczała prezentuje swój nowy album „The French Collection” – zbiór arii związanych z Francją lub Paryżem czyli utwory kompozytorów francuskich albo napisane dla miasta miłości – Paryża.
Jest artystą niezwykle cenionym ze względu na swoją elegancję, muzykalność i inteligencję przejawiające się w jego interpretacjach. Poprzedni album artysty nagrany dla Deutsche Grammophon „Twoim jest serce me” (który był jednocześnie jego debiutem dla tej wytwórni) uzyskał w Polsce status Złotej Płyty, a na świecie był doskonale przyjęty przez prasę muzyczną. We Francji otrzymał wyróżnienie Diapason d'Or, w Holandii magazyn Luister przyznał mu najwyższą ocenę, a w Australian limelight ukazała się następująca recenzja: “Jeżeli tak ja jesteś miłośnikiem Richarda Taubera albo jeżeli chcesz posłuchać najlepszego tenora od czasów Nicolaia Geddy w tym repertuarze to musisz mieć ten album!”
Spis utworów
JULES MASSENET(1842-1912)
Werther Livret: Édouard Blau, Paul Milliet, Georges Hartmann
1. Toute mon âme est là! Pourquoi me réveiller (Werther)
Le Cid Livret: Adolphe d’Ennery, Édouard Blau, Louis Gallet
2. Ah! tout est bien fini! … Ô Souverain, ô juge, ô père (Rodrigue)
HECTOR BERLIOZ (1803-1869)
La Damnation de Faust Livret: Hector Berlioz & Almire Gandonnière
3. Merci, doux crépuscule! (Faust)
Béatrice et Bénédict Livret: Hector Berlioz
4. Ah! je vais l’aimer (Bénédict)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901)
Don Carlos Livret: Joseph Méry & Camille du Locle
5. Fontainebleau! Forêt immense … Je l’ai vue, et dans son sourire (Don Carlos)
FRANÇOIS-ADRIEN BOIELDIEU (1775-1834)
La Dame blanche Livret: Eugène Scribe
6. Maintenant observons … Viens, gentille dame (Georges)
GAETANO DONIZETTI (1797-1848)
La Favorite Livret: Alphonse Royer & Gustave Vaëz
7. Ange si pur (Fernand)
CHARLES GOUNOD (1818-1893)
Roméo et JulietteLivret: Jules Barbier & Michel Carré
8. L’amour! l’amour! … Ah! lève-toi, soleil! (Roméo)
Faust Livret: Jules Barbier & Michel Carré
9. Salut! demeure chaste et pure (Faust)
GEORGES BIZET (1838-1875)
Carmen Livret: Henri Meilhac & Ludovic Halévy
10. La fleur que tu m’avais jetée (Don José)
GAETANO DONIZETTI
Dom Sébastien, roi de Portugal Livret: Eugène Scribe
11. Seul sur la terre … Ange céleste (Dom Sébastien)
JULES MASSENET
Manon Livret: Henri Meilhac & Philippe Gille
12. Toi! Vous!–Oui, c’est moi … N’est-ce plus ma main (Des Grieux, Manon)
Piotr Beczała tenor, Diana Damrau sopran (12)
Orchestre de l’Opéra National de Lyon, Alain Altinoglu dyrygent